Viestintä ja markkinointi
Viestintä ja markkinointi
Käyntiosoite
Yhteystiedot
Miettinen Mia, Viestintä- ja markkinointipäällikkö
Harju Mirva, Viestinnän asiantuntija
Niemetmaa Salla, Viestinnän asiantuntija
Käännös tehty koneellisesti käyttäen Google Translatea
Visuaalisen ilmeen keskiössä on Riihimäki-tekstilogo.
Kaupungin visuaalisen ilmeen pääväri on punainen. Väri kuvastaa rakkautta Riihimäkeä kohtaan. Punaisen päävärin rinnalla käytetään viittä lisäväriä, jotka mahdollistavat väreillä leikittelyn ja muodostavat brändissä värejä hallitusti vaihtelemalla monipuolisen ja monikäyttöisen kokonaisuuden.
Kaupunkilaiset nimesivät värit brändin osallistamisen yhteydessä maauimalaksi (sininen), puistoksi (vihreä), auringonkukkapelloksi (keltainen), Eksynyt-patsaaksi (vaaleanpunainen) ja robotiksi (violetti). Tarkat värimääritykset löytyvät Riihimäen kaupungin brändikirjasta ja graafisesta ohjeistosta.
Logon lisäksi kaupunki käyttää R-elementtiä, joka on keskeinen osa Riihimäen kaupungin visuaalista identiteettiä. Kaupunki käyttää R-elementtiä monella eri tavalla: viestin osana, itsenäisenä tunnuksenomaisena elementtinä tai kuvituksena. Lisäksi sen muotoja voi käyttää hyväksi erilaisten pintojen jakamiseen tai rajaamiseen.
Riihimäen brändi ja visuaalinen ilme uudistuivat syksyllä 2021.
Kaupungin vaakunaa käytetään viestinnässä vain rajatuissa tapauksissa.
Riihimäki-logoa ei saa muokata, eikä sen mittasuhteita saa muuttaa. Logoa tulee käyttää määritellyn värisenä eli ensisijaisesti punaisena valkoisella pohjalla tai valkoisena punaisella pohjalla. Logo voidaan sijoittaa kuvan päälle ilman väritaustaa silloin, kun se erottuu riittävästi. Logoon ei tule lisätä varjostusta tai muuta tehostetta.
Logon minimikorkeus painotuotteissa on 5 mm ja verkossa 20 px. Logon ympärille tulee jättää riittävästi tilaa, jotta se näkyy ja erottuu muusta informaatiosta.
R-elementin perusmuodon tulee pysyä aina samana.
Riihimäen heraldisen tunnuksen eli vaakunan on suunnitellut Arttu Brummer-Korvenkontio vuonna 1947. Rautatietä symboloiva kultainen vyö jakaa vaakunan kahteen osaan: yläkentässä on seitsemän ylöspäin nousevaa punaista tulenliekkiä ja punaisessa alakentässä kultainen lyhde. Tulenliekit kuvaavat teollisuutta ja lyhteet maaseudun viljelyksiä.
Kaupungin vaakunaa käytetään yksin eikä siihen liitetä muita tunnuksia. Vaakunaa käytetään vain sille sopivissa arvokkaissa yhteyksissä. Kaupunginhallitus valvoo vaakunan käyttöä. Pyydä lupa vaakunan käyttöön kaupunginlakimieheltä. Vaakunan sähköisen version saat käyttöösi kaupungin viestinnästä ja markkinoinnista.
Miettinen Mia, Viestintä- ja markkinointipäällikkö
Harju Mirva, Viestinnän asiantuntija
Niemetmaa Salla, Viestinnän asiantuntija
Viestintä- ja markkinointipäällikkö
Hallinto ja konserni -toimiala
Kaupunginlakimies
Hallinto ja konserni -toimiala