DigiJOKO tukena kaupungin asukaslähtöisten ja digitaalisten palvelujen kehittämisessä
Riihimäen kaupunki ja Kuntien Tiera toteuttivat yhdessä yhdeksän kuukautta kestäneen DigiJOKO-valmennusohjelman, jonka tavoitteena oli kouluttaa organisaatioiden johtoa kehittämään asiakaslähtöisiä ja digitaalisia palveluita.
”Koulutus oli onnistunut kokonaisuus ja antoi meille valmiuksia kaupungin digitalisaation ja asiakaslähtöisyyden vahvistamiseen. Lopputöissä mietimme ja kehitimme asukkaita palvelevia digitaalisia palveluja. Kun lopputöiden aiheet kehittyvät ja etenevät toteutukseen, kerromme niistä tarkemmin kaupunkilaisille”, kaupunginjohtaja Jere Penttilä kertoo.
Valmennusohjelmaan osallistuneet opiskelivat muun muassa toiminnan ja prosessien uudistamista, toimintamallien ja palveluiden muotoilua, analytiikan hyödyntämistä ja tuotteistusta. Lisäksi ohjelman tavoitteena oli kehittää kaupungin ja Tieran henkilöstön johtamisosaamista sekä kykyä saada aikaan muutos kohti asiakaslähtöistä ja toimialarajatonta toimintamallia.
”Tavoitteena on, että meillä olisi tulevaisuudessa tehokkaita ja asiakaslähtöisesti tuotettuja palveluita. Tähän liittyy myös kuntalaisten osallistaminen ja yhteisöllisyyden haaste. On tärkeää, että saamme aikaan kuntalaisille näkyviä muutoksia. Sekä työntekijät että kuntalaiset ansaitsevat parempia digitaalisia palveluita”, koulutukseen osallistunut kaupunginhallituksen puheenjohtaja Miia Nahkuri sanoo.
DiGiJOKO-valmennusohjelma toteutettiin yhteistyössä Aalto EE:n kanssa. Ohjelma käynnistyi syyskuussa 2020 ja päättyi toukokuussa 2021, ja siihen osallistui Riihimäen kaupungilta kaksikymmentä työntekijää ja Kuntien Tieralta yksitoista. Ohjelma tukee kaupungin strategian ja kärkihankkeiden tavoitteiden toteutumista.
Lue lisää:
Riihimäen DigiJokossa etsitään yhteistä kieltä palveluiden tuottajille (Aalto EE)
Lisätiedot:
Kaupunginjohtaja Jere Penttilä, puh. 050 432 7600
Kategorioiden arkisto: Tiedotteet
Kaikki artikkelit: Ajankohtaista